Als one-stop-shop in hydraulica draagt DTA Hydraulics eraan bij dat zware machines en technische systemen in beweging komen. Zelf staat DTA ook niet stil. Zo maakte het onlangs een herstructurering in de bedrijfsorganisatie door én een verhuizing naar een ander pand. In dergelijke trajecten heeft DTA veel profijt van de kennis en kunde van VLR accountants, met name op financieel en fiscaal gebied.
“We zijn in de basis een technische handelsonderneming”, begint managing director Michael Damen van DTA. “Mijn vader richtte het bedrijf in 1990 op. Hij bood toen een breed productenpakket voor de industrie en maritieme sector. Enige tijd later werd ook mijn moeder bij het bedrijf betrokken. Mijn broer en ik waren al van jongs af aan in het bedrijf te vinden. Toen we oud genoeg waren, namen we tijdens vakanties van onze ouders de honneurs al waar. Sinds 2008, na het afronden van mijn studie Technische Bedrijfskunde, ben ik officieel onderdeel van DTA. Twee jaar later volgde mijn broer.”
“De afgelopen tien jaar hebben we ons steeds meer gespecialiseerd in hydraulica”, vervolgt Michael. “We leveren diverse vooraanstaande merken. Zo zijn we sinds 2012 preferred supplier van Parker Hannifin en Denison Hydraulics in de Benelux. We leveren componenten die in hydraulische systemen gebruikt worden. Denk aan pompen, motoren, hydraulische ventielen, cilinders en filtratie. Deze componenten maken onderdeel uit van hydraulische systemen. Daarmee worden enorme krachten gegenereerd om een beweging tot stand te brengen. Bijvoorbeeld een grote pers of een hijskraan.”
Op de vraag waar de kracht van DTA ligt, antwoordt Michael: “We zijn een familiebedrijf met een platte organisatie. Tegelijkertijd hebben we een grote voorraad. We kunnen dus snel schakelen én snel uit voorraad leveren. Daarbij bieden we maatwerk. We kunnen op klantspecificatie componenten ombouwen of samenstellen. Dit doen we voornamelijk voor eindgebruikers en tussenpartijen. Dit zijn zowel grote als kleine klanten. Een andere kracht is dat we veel kennis en expertise in huis hebben. Van daaruit denken we met onze klanten mee.”
“Van de partijen waar wij mee samenwerken, verwachten we ook dat zij met ons meedenken”, voegt Michael direct toe. “VLR past dan ook perfect bij ons. Zij zijn voor ons meer dan de partij die de jaarrekening opstelt en de verloning verzorgt. Ze hebben veel kennis van zaken en een uitgebreid netwerk. Daar maken wij dankbaar gebruik van. Bijvoorbeeld toen mijn broer en ik in 2020 het bedrijf van onze ouders overnamen. Daar kwam vooral fiscaal gezien heel wat bij kijken.” Dave Hartog was namens VLR bij deze overname betrokken. Hij vertelt: “Om de overdracht in goede banen te leiden, veranderden we de structuur van de onderneming. Dit bracht op fiscaal gebied de nodige veranderingen teweeg. We begeleidden dit traject in overleg met de Belastingdienst. Ook voerden we gesprekken met de bank en natuurlijk met alle betrokken familieleden.”
In 2022 stond DTA voor een andere grote verandering. Het bedrijf verhuisde naar een ander pand. Dit voormalige industriële gebouw moest eerst flink gerenoveerd worden. “Een fysiek, maar ook financieel omvangrijke klus”, blikt Michael terug. “Gelukkig hielp VLR ons bij het rondkrijgen van de financiering.” Dave: “We ondersteunden DTA tijdens de gesprekken met de bank. Ook zorgden we ervoor dat DTA alle gewenste documenten kon aanleveren. Het was een intensief traject, maar met elkaar kregen we het voor elkaar. Ik kijk met trots en plezier op die samenwerking terug.” Michael voegt toe: “De samenwerking is nog altijd heel goed. VLR is makkelijk te benaderen en bereiken. De communicatie is open en transparant. En afspraak is afspraak. Dit zijn voor ons de beweegredenen om met VLR de krachten te blijven bundelen.”
VLR accountants ondersteunt al ruim 75 jaar ondernemers en bedrijven. Van starters en ZZP'ers tot Mkb'ers en grote ondernemingen. Vanuit onze vestigingen in Krimpen aan den IJssel en Ouderkerk aan den IJssel bedienen we een groot aantal organisaties in de ondernemende regio Krimpenerwaard, maar ook ver daarbuiten. Samenwerken vermenigvuldigt het resultaat. U brengt uw vakkennis, wij onze expertise op het gebied van administratieve dienstverlening, audits en advies. Wij zijn betrokken en staan vanaf de eerste handdruk klaar om u te voorzien van advies. Dat voelt vertrouwd!
Neem contact op of mail ons voor een concrete vraag of voor een vrijblijvende kennismaking.
Wij nemen graag de tijd voor u!